Nettkurs i regi av Forfatterforbundet
Bli med på kurs og lær hvordan du kan lage dine egne forfattersider!

Nettkurs: Hvordan komme i gang med hjemmesider

Som forfatter kan det både være lurt og viktig å ha en profesjonell og godt fungerende hjemmeside. Bli med på kurs og kom i gang!

Vi  kan aldri få markedsført bøkene våre nok. Med en god forfatterside har du mulighet til å holde leserne dine oppdatert på alt rundt bøkene dine, samt gi dem en mulighet til direkte dialog med deg. På dette kurset skal Rolf Mollvik ta deg gjennom noe av det viktigste du bør tenke på når du oppretter en egen hjemmeside for forfatterskapet ditt.

18. oktober 2022 kl 19.30 (lenke til kurset: https://meet.google.com/bzj-njhi-aeb).

Kursholder: Rolf Mollvik. Arrangeres i regi av Forfatterforbundet.

Nettkurset er åpent for alle og gratis.

På kurset ser vi på  hvilke muligheter man har for å opprette egne hjemmesider og hvorfor det kan være en fordel for forfattere å etablere sin plass på Internett.

Når bør man leie plass for egne hjemmesider og når bør man bruke tilnærmet gratistjenester? Hva er viktig å vite når man publiserer innhold på hjemmesidene? Vi skal dessuten snakke litt om søkemotoroptimalisering, og bruk av bilder og media.

Program for webinar:

1. Ferdig snekra eller egeninstallasjon? Det beror på hva du skal formidle.
2. Hvordan håndtere bilder og media.
3. Hva bør man tenke på ved publisering av innhold.
4. Kort om søkemotoroptimalisering. (SEO)

Forkunnskaper og krav

Webinaret er beregnet til 90 minutter, med spørsmål den siste halvtimen.
Det kreves ingen forkunnskaper utover det at man har noe kjennskap til bruk av PC, og at man kan bruke programvare slik som nettleser, skriveprogram, e-post, m.m.
Det er også en fordel om man har litt kjennskap til og forstår hvordan sosiale media fungerer, slik som Facebook, Instagram, Twitter osv.

Følg kurset her: https://meet.google.com/bzj-njhi-aeb