Første arbeidsdag på nytt kontor. Det flotte møtebordet vårt er gratis bruktfunn på Finn!

Vi flytter inn i Henrik Ibsens gate 28!

Fire år etter stiftelsen er Forfatterforbundet endelig i ferd med å komme på plass i egne lokaler. Adresse i Henrik Ibsens gate er vel helt på sin plass for en forening som organiserer skjønnlitterære forfattere.

Forfatterforbundet ble startet på dugnad, men har siden tatt skritt for skritt til i dag å være en profesjonell fagforening, organisert som eget særforbund i LO. Siden starten har vi vært operative gjennom digitale løsninger, med virtuell adresse i et par coworking-fellesskap, noe som har fungert greit. Samtidig har vi mer og mer savnet å ha et eget sted å lande i hverdagen. I desember kom vi over et et rimelig og veldig fint lokale i Henrik Ibsens gate 28 i Oslo, og slo til.

Etter et par strøk maling av tak og vegger, møblert med gratisfunn fra Finn.no, brukte kontormøbler og enkeltinnkjøp fra Ikea og Jysk, er vi nå i ferd med å falle på plass. Inntil nå har nemlig vår eneste eiendel vært en møteklubbe til bruk på landsmøter.

En gammel ærverdig spisestue ble gitt bort på Finn. Med kyndig hjelp fra flinke venner vil den snart kunne huse viktige møter og gode samtaler.

Vi gleder oss til å kunne ta imot medlemmer, samarbeidspartnere og andre gjester i disse fine lokalene. Sekretariatet vil nok fortsatt ha noe hjemmekontor, men så snart smittevernstiltakene letter opp vil vi være å treffe her etter avtale.

Velkommen innom!

Det er ingenting å si på utsikten fra vårt nye kontor.

Det er ingenting å si på utsikten fra vårt nye kontor. Klikk og se!