Foto: Shutterstock

Ny forfatterskole for skrivende med minoritetserfaring

Samlaget og Minotenk går sammen om ny forfattarskole for skrivende med minoritetserfaring.

Målet er å løfte gode litterære stemmer med minoritetserfaring og gjøre den nynorske litteraturen mer mangfoldig og representativ for samtiden vår.

Forfatterskolen vil være samlingsbasert og skal gå over ett år. Mellom samlingene får elevene oppfølging av etablerte forfattere. Skolen starter opp i januar 2022 med ti elever. Søknadsfrist er 11. november. Søkere ønskes fra hele landet.

Les mer – og se hele utlysningen.

Vet du at du kan organisere deg som forfatter selv om du ennå ikke er utgitt?

Forfatterforbundet ønsker å gi et rom og en hånd også til deg som ennå ikke har utgitt en bok, roman eller novellesamling. Hos oss får du en mulighet til å finne andre skrivende i samme situasjon, og som du kan dele erfaring og kunnskap med. Vi tilbyr nettkurs, sosiale og faglige treff – og vi kan hjelpe deg å trygge kontraktsprosessen, når tiden er inne.

Forfatterstudent eller student med utgitt bok?

Studerer du fulltid ved en av forfatterutdanningene i Norge eller tar et annet studie – og har utgitt bok – er du hjertelig velkommen som studentmedlem hos oss. Medlemskapet koster kun kr 450 per år – og er inkludert Norges beste innboforsikring, LOfavør Student.

Har du spørsmål, er du selvsagt hjertelig velkommen til å ta kontakt.

Les mer her – og meld deg inn.