Hans-Christian Gabrielsen døde i dag tirsdag 9. mars hjemme i sin bolig på Slemmestad.

Foto: Trond Isaksen, LO

LO har mistet en ruvende leder

– Det er med dyp sorg vi i dag mottok den triste meldingen om Hans-Christian. Mine tanker går nå til kona Trine og datter Camille, samt hans nærmeste familie. Jeg har mistet en god venn og LO har mistet en ruvende leder, som hadde mange års virke foran seg, sier Peggy Hessen Følsvik, nestleder i LO, i en uttalelse på LOs nettsider.

– Hans-Christian var en avholdt leder som vil bli husket for sin redelighet og sitt dype engasjement for arbeidsfolk. Han var svært respektert og hadde stor tillit langt utover egne rekker.  Hele LO-familien er i sorg, sier Hessen Følsvik.

Ufattelig trist!

Dette er en tung dag. Solide, rause og stødige Hans-Christian er ikke lenger blant oss. Det var han som ønsket oss velkommen i LO, en mann som alltid hadde tid. Det spilte ingen rolle at vi var et bittelite forbund i LO-familien. Dette er ufattelig trist. Tankene går til familien, som har mistet ham så altfor tidlig, sier Eystein Hanssen.

Vi lyser fred over Hans-Christians gode minne.